Lemmikinomistajana voit klikata kuvaketta Rekisteröidy / Rekisteröidy Käyttäjäksi. Jos sinulla on jo Mustin ja Mirrin kanta-asiakastili, voit kirjautua palveluun Kaveri-tunnuksilla.
Alusta on ilmainen sekä lemmikinhoitajille että omistajille. Lemmikinomistaja maksaa kuitenkin lemmikinhoitajalle palkkion lemmikin hoidosta.
Se on suositeltavaa mutta ei välttämätöntä. Kun luot lemmikillesi profiilin, tarvittavat tiedot ovat lemmikinhoitajien ja asiakaspalvelumme käytössä. Jaamme lemmikkisi tiedot lemmikinhoitajien kanssa vain sinun luvallasi.
Rekisteröidy tai kirjaudu sisään käyttäjätilillesi ja siirry lemmikinhoitajan profiilisivulle. Klikkaa painiketta ”Lähetä viesti” ja aloita keskustelu lemmikinhoitajan kanssa. Jos mahdollista, sovi hoitajan kanssa myös tapaaminen, jotta voitte tutustua toisiinne paremmin.
Jokainen hoitaja voi valita tarjoamansa palvelut listaltamme. Niitä ovat ympärivuorokautinen hoitopaikka, päivähoito, kotihoito, kotikäynti ja koiran ulkoilutus. Tällä hetkellä palveluita tarjotaan vain koirille ja kissoille.
Suosittelemme aluksi yhteydenottoa lemmikinhoitajaan, jotta varauksen yksityiskohdat ovat molemmille osapuolille selvät. Sen jälkeen varauksen voi tehdä suoraan lemmikinhoitajan sivun kautta valitsemalla haluamasi palvelut ja päivämäärät.
Lemmikin tiedot auttavat lemmikinhoitajaa arvioimaan, onko hän sopiva hoitaja juuri sinun lemmikillesi. Tiedot auttavat hoitajaa myös reagoimaan nopeasti hätätilanteissa. Kun hoitajalla on tiedot lemmikin ruokavaliosta ja lääkityksestä sekä yhteystiedot eläinlääkäriin ja tieto, kehen ottaa yhteyttä hätätilanteessa, hän voi pitää parempaa huolta lemmikistäsi. Päätät itse, mitä tietoja haluat jakaa hoitajan kanssa.
Tällä hetkellä tarjoamme palvelua vain koirille ja kissoille, mutta harkitsemme sen laajentamista muille lemmikeille, mikäli lemmikinomistajilta tulee laajempaa kysyntää. Voit toki aina tiedustella lemmikinhoitajalta, tarjoaako hän palvelujaan myös muille lemmikeille.
Voit lisätä tiedon toisesta lemmikistä viestiin ennen varauksen lähettämistä hoitajalle. Tästä on hyvä keskustella hoitajan kanssa etukäteen, sillä jotkut hoitajat hyväksyvät useamman lemmikin hoidon, toiset eivät.
Voit tehdä varaukseen muutoksia omalta sivultasi. Jos haluat muuttaa lähetettyä varausta, poista ensin vanha varaus ja tee sitten uusi.
Suosittelemme yhteydenottoa toiseen lemmikinhoitajaan, mikäli vastausta ei ole tullut muutaman päivän sisällä. Jos asia on kiireellinen, asiakaspalvelumme auttaa ottamaan lemmikinhoitajaan yhteyttä.
Me emme hoida maksuliikennettä, vaan lemmikinomistajat ja hoitajat sopivat keskenään maksutavoista ja -ajoista.
Asiakaspalvelumme auttaa ottamaan yhteyttä lemmikinhoitajaan puhelimitse. Jos asia on kiireellinen, otamme yhteyttä toisiin aktiivisiin lemmikinhoitajiin hoidon järjestämiseksi.
Tee uusi varaus lisäpäiville.
Kyllä, lemmikinhoito on verrattavissa freelancetyöhön tai ammatinharjoittamiseen, ja siitä saaduista tuloista on maksettava veroa. Me emme vastaa lemmikinhoitajien verojen maksamisesta, vaan on kunkin hoitajan/palkan maksajan omalla vastuulla ilmoittaa ja maksaa asiaankuuluvat verot. Lisätietoja löytyy sivulta https://www.palkkaus.fi/
Koska me emme hoida maksuliikennettä, sinun tulee sopia maksutavoista ja -ajoista suoraan lemmikinomistajien kanssa.
Kyllä. On hyvä keskustella lemmikinomistajan kanssa ja sopia tapaaminen omistajan ja lemmikin kanssa. Pyydä mahdollisimman laajasti tietoa lemmikin terveydestä ja päivärytmistä. Jos et katso sopivasi hyvin yhteen lemmikin kanssa, kerro syy omistajalle asiallisesti.
Voit tehdä sen omalla sivullasi kohdasta Varaukset.
Suosittelemme palvelua käyttävien omistajien ja hoitajien hankkimaan omat vakuutuksensa. Emme tarjoa itse vakuutusta hoitovarauksille, mutta teemme yhteistyötä vakuutusyhtiön kanssa, joka tarjoaa vakuutuksia lemmikeille.
Lemmikinhoitajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Kannattaa katsoa samalla alueella toimivien ja samaa palvelua tarjoavien hoitajien hintoja ja määritellä sitä kautta kohtuullinen hinta. Uuden hoitajan voi olla hyödyllistä aloittaa hieman keskivertoa alemmasta hinnasta, jotta löytää asiakkaita. Jos sinulla on erityisosaamista, kuten eläintenhoitajan ammattitutkinto tai kokemusta lääkityksen seurannasta, voi olla hyvä asettaa hinta hieman keskivertoa korkeammaksi. Erityistaidot kannattaa tuoda selkeästi esiin.
Emme veloita provisiota lemmikinhoitajilta tai -omistajilta. Alustan käyttö on ilmaista, joten odotamme, että lemmikinhoitajat tarjoavat erinomaisia palveluita ja hoitavat itse maksuliikenteensä ja aikataulutuksensa.
Kannustamme lemmikinomistajia ja lemmikinhoitajia tapaamaan ennen varauksen tekemistä. Kannustamme myös lemmikinomistajia jakamaan mahdollisimman paljon tietoa lemmikistä ja hoito-ohjeista hoitajien kanssa. Asiakaspalvelumme seuraa varaustasi ja antaa tukea tarvittaessa. Lemmikinomistaja voi myös lukea toisten omistajien jättämiä arvioita lemmikinhoitajasta.
Meillä on lemmikinhoitajille ohjeet katoamistapausten varalle. Lisäksi lemmikinomistajan tulisi aina myös antaa hoitajalle sellaisen henkilön yhteystiedot, johon voi ottaa hätätilanteissa yhteyttä.
Hätätilanteessa lemmikinhoitajan tulee päättää sopivasta toimintatavasta: viekö hän lemmikin lähimmälle eläinlääkärille vai lemmikin omalle eläinlääkärille. Lemmikinhoitajan tulisi aina pyytää omistajalta sellaisen henkilön yhteystiedot, johon voi ottaa hätätilanteessa yhteyttä. Lemmikinhoitajan tulisi ottaa omistajaan yhteyttä heti, kun se on mahdollista.
Lemmikinhoitajan tulisi pyrkiä ottamaan yhteyttä omistajaan kaikin käytettävissä olevin keinoin (sähköpostilla, puhelimitse). Mikäli yhteydenotto ei onnistu, asiakaspalvelumme auttaa saamaan yhteyden lemmikinomistajaan.
Pahoittelemme tapahtunutta. Lemmikiltä tulisi piilottaa etenkin kaikki vaaralliset asiat, mutta myös helposti särkyvät/arvokkaat esineet vahinkojen välttämiseksi. Odotamme myös, että lemmikinhoitaja katsoo lemmikin touhujen perään. Lisäksi omistajalta on syytä varmista etukäteen lemmikin taipumus tuhota tavaroita etenkin yksin kotiin jätettäessä vaaratilanteiden ja tavaravahinkojen ehkäisemiseksi.
Kaverivahti on Mustin ja Mirrin Kavereilleen eli kanta-asiakkailleen tarjoama alusta, joka yhdistää lemmikinomistajat ja lemmikinhoitajat.
Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju. Liikkeitä on yli sata ympäri Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle saakka. Musti ja Mirri on Suomen sekä samalla koko Skandinavian suurin lemmikkieläintarvikeketju.